Tahukah Kamu? Sayur Brokoli Sebenarnya Penuh Ulat, Gunakan Cara Ini Untuk Menghilangkannya

Mesothelioma Disease: Causes, symptoms, and outlook. What is mesothelioma?


Cancers happen when there is uncontrolled division of mutated cells. Mesothelioma is an aggressive form of cancer, meaning that it progresses and spreads quickly.


There are three types:Pleural mesothelioma is the most common form. It affects the pleura, or the lining around the lungs. Peritoneal mesothelioma is the second most common form. It attacks the lining of the abdomen, called the peritoneum. Pericardial mesothelioma is the rarest form. It affects the protective layer of the heart. Fifty-five percent of those with mesothelioma survive for 6 months after diagnosis, and 33 percent survive for a year.


Sayur brokoli memang jadi hobi ramai. Melihat warna hijau yang segar kita pasti sangat ingin menikmatinya.

Malah brokoli ini juga jadi makanan sayur untuk anak-anak kecil dengan memasaknya menjadi puri. Tapi sayangnya ramai semua ibu tidak bakal mengamalkan teknik betul mencuci sayur ini dimasak.

Perlu diketahui di sebalik rumpun hijau brokoli itu, sayur ini berisii tidak sedikit sekali ulat halus mustahil kita lihat dengan jelas dan tidak bakal mati dengan teknik membilas dengan air saja.

Berikut ialah langkah sangat berkesan untuk melemparkan ulat pada brokoli yang perlu dilaksanakan sebelum memasak sayur ini.

1. Potong brokoli dan sediakan gabungan air dan pun cuka. Rendam brokoli ke dalam air ini sekitar 15 minit.

Selepas itu kamu akan dapat menyaksikan ulat-ulat halus bakal terapung di permukaan air. Bilas dan barulah dimasak.

2. Satu lagi cara ialah dengan merendam sayur brokoli dengan air garam sekitar 30 minit sampai satu jam. Kemudian bilas.

Selepas mencuci brokoli dengan teknik ini barulah sayur ini boleh dimasak. Cuba bayangkan sekiranya anda tidak membasuh bersih sayur ini kebalikannya terus menyajikannya pada anak kecil.

Sumber Facebook Masak Apa Hari Ni... Foto Fieza Nelson

Postingan populer dari blog ini

Baru Seminggu Suaminya Meninggal. Ibu Ini Berhubbungan Dengan Anaknya Sendiri Atas Dasar Sama­ Sama Suka.

Ternyata Cium Janda 1 Menit Dapat Perpanjang Umur 1 Tahun, ini Faktanya

Video Siswi SMA Melahirkan di Kelas saat Jam Pelajaran Buat Geger Netizen