Amalan Menyuap Isteri & Anak Makan, Lihatlah Bagaimana Rezeki Datang Mencurah-Curah

Semasa berangkat ke hospital semalam, datang seorang lelaki yang baik mengundang saya duduk berbual kerana dirinya ada persoalan. Dirinya bercerita yang kenasiban keluarganya sangat sempit serta tidak tenteram. Asyik bergaduh saja serta rasa sakit jiwa.



"Saya dah usaha macam-macam tutorial dah. Tak
ahu nak buat macam mana dah," katanya.
"Abang makan, ada suapkan makanan dalam mulut isteri tak?" saya tanya.

"Tak sempat ustaz," jawabnya.
"Abang sempat suapkan makanan dalam mulut anak-anak tak?" soalan saya kemudian dijawab dengan jawapan yang sama.

"Orang dulu-dulu tidak merupakan kaya sangat namun kenasiban keluarga penuh dengan kasih sayang, rezeki pun lumayan saja, rasa tenang serta berkat. Karena janji Allah dengan menghargai keluarga, rezeki bertambah. Sekarang? Dah tidak sedikit keluarga yang tidak makan sekali. Ada yang tetap makan bersama namun sambil makan, tangan sibuk melayan ponsel, mata sibuk melayan tv. Ya Allah.

"Bila isteri makan dari tangan kita, terasa tersanjung sangat. Bila kami buat kerana cinta, kerana Allah mesikipun cuma berbagai suap, terasa nikmatnya. Buat pula tergigit jari sikit. Hehe! Sunnah berjemaah. Juga makan satu bekas yang sama. Kini satu dulang rumah saya, kami makan berlima. Kadang-kadang anak pula berebut nak suap mak serta ayahnya sekali sekala.

"Cuba akang amalkan. Orang yang tidak mengasihi tidak bakal dikasihi. Kasihilah keluarga, lihatlah bagaimana rezeki datang mencurah-curah," jelas saya padanya.

"Baiklah ustaz. Saya nampak itulah jalan yang saya tidak sempat fikir. Rezeki datang bila kami berkasih sayang serta menghargai keluarga," katanya.

Bila isteri suapkan saya, terasa best sangat nikmat. Ya Allah, inilah nikmat dunia ini. Ya Allah, berilah kami semakin bisa menikmatinya serta bersama dalam syurga.

Postingan populer dari blog ini

Baru Seminggu Suaminya Meninggal. Ibu Ini Berhubbungan Dengan Anaknya Sendiri Atas Dasar Sama­ Sama Suka.

Ternyata Cium Janda 1 Menit Dapat Perpanjang Umur 1 Tahun, ini Faktanya

Video Siswi SMA Melahirkan di Kelas saat Jam Pelajaran Buat Geger Netizen