Tiga Belas Aurat Wanita Anda Perlu Tahu

1. Bulu kening
Menurut Bukhari, Rasullullah Saw melaknati perempuan yang mencukur alias menipiskan bulu kening alias meminta supaya dicukurkan.



-Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.
2. Kaki
Menggunakan gelang berloceng – Serta janganlah mereka (perempuan) menghentakkan kaki (atau mengangkatnya) supaya diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan.

-Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.
Keterangan: Menampakkan kaki serta menghayunkan/melenggokkan badan mengikut hentakan kaki khususnyanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng sama juga semacam pelacur dizaman jahiliyah.

3. Wangian
Siapa sahaja wanita yang menggunakan wangi-wangian kemudian melalui sebuahkaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu sudah dianggap meperbuat zina serta tiap-tiap mata ada zinanya khususnyanya hidung yang berserombong kapal kata orang kini hidung belang.
-Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah serta Hibban.

4. Dada
Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi tersanjungn hadapan dada-dada mereka.
– Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.

5. Gigi
Rasullulah Saw melaknat perempuan yang mengikir gigi alias meminta supaya dikikirkan giginya. Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang mengubah ciptaan Allah.
-Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani

6. Muka serta leher
Dan tinggallah kalian (perempuan) di rumah kalian serta janganlah kalian menampakkan perhiasanmu semacam orang jahilliah yang dahulu.
Keterangan: Bersolek (make-up) serta menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher semacam orang Jahilliyah.

7. Muka serta tangan
Asma Binti Abu Bakar sudah menemui Rasullulah dengan menggunakan pakaian yang tipis.
Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhny seorang gadis yang suda berh4id tak boleh baginy menzahirka anak buah badan kecual pergelanga tanga serta waja saj.
-Petikan dari Hadis Riwayat Muslim serta Bukhari.

8. Tangan
Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan logam itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tak halal baginya.
– Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani serta Baihaqi.

9. Mata
Dan katakanlah terhadap perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan setersanjungn dari pemandangannya
– Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.

Sabda Nabi Muhamad Saw: Jangan hingga pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kalian hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan sesemakinnya tak dibenarkan hukumnya haram. 
-Petika dari Hadi Riwaya Ahma, Abu Daud serta Tirmidz.

10. Mulut (suara)
Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berkata jadi bercita-cita orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, namun ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik.
– Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.

Sabda Rasulullah Saw: Sesungguhnya bakal ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) serta penyanyi perempuan, maka Allah bakal tenggelamkan mereka itu dalam bumi.
– Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.

11. Kemaluan
Dan katakanlah terhadap perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka serta menjaga kehormatan mereka.
– Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.

Jik seorang perempua itu sola lima wakt, puas pada bula Ramada, menjag kehormatanny serta mentaat suaminy, maka masuklahia ke dala Syurga daripad pintu-pint yan ia kehendakiny.
– Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.

Tiada seorang perempuan pun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dirinya sudah membinasakan tabir antaranya dengan Allah.
– Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud serta Ibnu Majah.

12. Pakaian
Barangsiapa menggunakan pakaian yang berlebih-lebihan khususnya yang menjolok mata , maka Allah bakal memberbagi pakaian kehinaan di hari akhirat nanti.
– Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud, An Nasaii serta Ibn Majah.

Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud: Hai NABI-NABI katakanla terhada isteri-isterim, anak perempuanm serta isteri-ister orang mukmi, hendakla mereka menggunaka baju jilba (baju labuh serta longgar) yang demikia itu supaya merek muda dikenal . 
Lantaran itu mereka tak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.

Sesungguhny sebilanga pakar Nerak iala perempuan-perempua yang berpakaia namun t3l4nj4ng yang condon pada m4ks14t serta heba oran lain untuk meperbua m4ks14t.
Mereka tak bakal masuk Syurga serta tak bakal mencium baunya.
– Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari serta Muslim.
Keteranga: Wanit yang berpakaia tipis/jaran, keta/ membentu serta berbela/membuk tersanjungn-tersanjung tertent.

13. Rambut
Wahai anakku Fatimah! Ada pu perempuan-perempua yang baka digantun rambutny hingga mendidi otaknya dala Neraka merupaka mereka itu di duni tak mahu menutu rambutny daripada diliha oleh lelak yang bukan mahramny.
– Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari serta Muslim.

Postingan populer dari blog ini

Baru Seminggu Suaminya Meninggal. Ibu Ini Berhubbungan Dengan Anaknya Sendiri Atas Dasar Sama­ Sama Suka.

Ternyata Cium Janda 1 Menit Dapat Perpanjang Umur 1 Tahun, ini Faktanya

Video Siswi SMA Melahirkan di Kelas saat Jam Pelajaran Buat Geger Netizen