4 Surah Al-Qur’an yang Bisa Anda Amalkan Untuk Menghindari Sihir

Al-Qur’an ialah sebaik-baik pendinding diri dan Rasulullah SAW sendiri terdapat menyatakan, Al-Qur’an ialah penawar. Jadi, bila hendak mengubatai penyakit atau menggali penyelesaian, sentiasalah menyimak Al-Qur’an.



Juga, untuk menghindari diri daripada gangguan sihir dan makhluk yang tidak mampu disaksikan oleh mata kasar, sejumlah ayat dari Al-Qur’an boleh dijadikan sebagai amalan harian.

1. Surah Al-Fatihah

Ummul Kitab, pun dikenali sebagai penawar seribu guna. kita boleh melazimkan diri untuk menyimak Al-Fatihah sejumlah tujuh kali masing-masing kali berlalu solat fardu.

Tetapkan pun niat supaya Allah SWT membantu kamu melindungi diri daripada gangguan jin dan syaitan.

2. Al-Mu’awwizat

Tiga surah yang tidak jarang dipanggil ramai sebagai surah tiga Qul. Ia terdiri daripada surah Al-Ikhlas, Al-Falaq dan An-Nas. Ia ialah amalan Rasulullah sebelum baginda istirahat pada masing-masing malam.

3. Ayat Kursi

Sebagai pendinding diri dan pun perlindungan lokasi tinggal dan harta benda. Lebih afdal bila kamu mengamalkannya selepas solat Subuh dan Solat Asar.

4. Surah Yasin, Ayat ke- Hingga Ayat ke-9

Surah Yasin tidak jarang dikaitkan sebagai hati Al-Qur’an malah tidak sedikit hadis Rasulullah SAW yang membicarakan keunggulan yang terdapat pada surah Yasin.

Ia boleh dibaca sebagai benteng dan pendinding guna kediaman. Dengan melaksanakan ayat-ayat diatas, anda akan dibentengi dari gangguan jin, syaitan dan insan yang berniat jahat.

Insya-Allah.

Sumber: islamituindah.com.my

Postingan populer dari blog ini

Baru Seminggu Suaminya Meninggal. Ibu Ini Berhubbungan Dengan Anaknya Sendiri Atas Dasar Sama­ Sama Suka.

Ternyata Cium Janda 1 Menit Dapat Perpanjang Umur 1 Tahun, ini Faktanya

Video Siswi SMA Melahirkan di Kelas saat Jam Pelajaran Buat Geger Netizen