Orang Darah O Wajib Baca! Inilah Titik Kelemahan Orang Berdarah O Silahkan Ambil Tahu..Silahkan Hindarkan Minum Kopi, Ini Sebabnya!

Orang-orang dengan golongan darah O adalah orang yang istimewa, kerana mereka boleh mendonorkan darahnya terhadap semua golongan darah lain, tetapi orang-orang dengan golongan darah O cuma boleh menerima darah dari sesama golongannya.



Orang-orang bergolongan darah O, senantiasa kelihatan menonjol diantara yang lain. Mereka mempunyai jiwa kepemimpinan, proaktif, bertenaga dan mempunyai performa untuk rutin semakin fokus. Merekaa juga cenderung benaar-benar kuat dan produktiff.

Di Jepunn, orang-orang bergolongaan darah O senantiasaa dikaitkan dengan tipee ciri-ciri tertenntu. Waktu perbuat temuduga kerja, penemuduga tidak jarang menanyakan apa golongan darah mereka.

Orang-orang dengan kumpulan darah O difotokan sebagai orang yang bertanggung jawab, komited, terancang, fokus, teliti dan praktikal. Mereka juga diakui lebih pintar dan lebih baik dari ahli logik. Faktor seperti ini kerana nenek moyang mereka iaitu seorang pemburu, yang sentiasa cocok dalam menganggarkan dan memantau perkurang lebihan kurang lebih untuk bisa bersi kukuh nasib.

Lallu, apakah orang-orangg yang mempunyaai golongan daraah O mempunyai kelemahaan? Yaa, telah tentu adaa, keranaa tidak ada manusiaa yang sempurnaa diduniaa ini. Orang bergolongan darah O lebih terdedah pada penyakit tertentu, seperti ulu hati, dismanfaat tiroid, rendahnya bagian hormon tiroid dan ketidak lebihan iodin. Dismanfaat tersebut boleh menyebabkan kesan sampingan, seperti kelebihan berat badan dan pengekalan air.

Ketika sedang stres mereka boleh benar-benar marah, sehingga hiperaktif dan impulsif. Pola makan yang kurang baik, tidak lebih olahraga, perbuat kebiasaan tidak sihat dan kecenderungan untuk stres bikin mereka rawan semulajadi sistem metabolik yang berbahaya, seperti rintangan insulin, melambatkan kesibukan kelenjar tiroid dan obesiti.

Mereka juga mempunyai bagian lebih tinggi asid gastips di banding golongan darah yang lain, mempunyai keadaan perut yang sensitif dan terdedah menderita ulser.

Orang-orang dengan kumpulan darah O, mesti elakkan cafein dan alkohol. Cafein benar-benar berbahaya untuk mereka kerana boleh menambah adrenalin, yang terbuktilah telah tinggi pada orang-orang bergolongan darah itu. Orang-orang bergolongan darah O disyorkan untuk meperbuat aktiviti fizikal, setidak lebih-tidak lebihnya 3-4 kali seminggu.

Sumber: Cuisine and Health & teabeng

Darah tipe O adalah darah yang jarang dimiliki oleh manusia. Diketahui juga, pemilik darah 0 adalah pemilik darah universal kerana boleh menderma terhadap semua tipe darah yang lain.

Orang berdarah O biasanya adalah individu yang impulsif dan hiperaktif. Dan disebabkan itu pemilik darah O wajib menjauhi kafein kerana kandungan semulajadi pemangkin adrenalin yang tersedia di dalam kafein.

Ini kerana darah O telah mempunyai hormon adrenalin dan tidak memerlukan pemangkin untuk menaikan hormon tersebut kerana dikhuatiri menyebabkan kerosakan.

Kepada yang mempunyai darah O, kalau rasa tidak boleh nak berhenti semakin boleh sahaja tidak lebihkan pengambilan kopi. Apabila dahulunya 3 kali sehari, cuba tidak lebihkan terhadap 1 kali sehari sahaja.

Sumber : sinar.FM

Postingan populer dari blog ini

Baru Seminggu Suaminya Meninggal. Ibu Ini Berhubbungan Dengan Anaknya Sendiri Atas Dasar Sama­ Sama Suka.

Ternyata Cium Janda 1 Menit Dapat Perpanjang Umur 1 Tahun, ini Faktanya

Video Siswi SMA Melahirkan di Kelas saat Jam Pelajaran Buat Geger Netizen