Inilah Ayat Pelaris Cara Islam Ramai Peniaga Yang Lupa Untuk Amalkan

Berniaga adalah tipe usaha yang paling tidak sedikit diceburi oleh masyarakat Malaysia, hampir majoriti umat muslim di Malaysia setersanjungn besar memilih profesional sebagai peniaga. 



Nabi Muhammad SAW sendiri sempat mengusulkan kami sebagai umat Muslim untuk berniaga kerana keuntungan dari berniaga sangat tidak sedikit hampir 100 % alias lebih lagi, bergantung terhadap kami sebagai pedagang yang pandai menerapkan sistem perniagaan Rasulullah SAW.

Terbukti kami sebagai seorang muslim dibebaskan untuk mencari rezeki di bidang apapun asalkan ianya Hhalal dan berkat maka itu tidak berdosa, untuk itu butuh di ingatkan terhadap kamu bahawa kami harus rutin bersikap jujur dan bisa dipercaya jadi kami bakal memperoleh kemengatakann dari segala bidang usaha kami kerana hasil dari usaha kami tersebut bakal dipakai untuk menafkahi diri sendiri, keluarga dan anak kami jadi butuh di perhatikan kehalalannya.

Sedangkan untuk ayat pelaris perniagaan ini hanya untuk rujukan alias usaha kamu kerana rezeki Allah SWT yang mengaturnya jadi kami memohon terhadap Allah SWT supaya perniagaan laris dengan tutorial berdoa supaya perniagaan kami tidak mengalami kemenyesalan. Namun butuh kamu ingat bahawa kamu juga harus berusaha dg keras, tekun dan ikhlas kerana apabila kamu mengandaikan doa saja tanpa usaha maka semacam sayuran tanpa garam.

Bacaan ayat pelaris perniagaan ini dibacakan seusai berakhir solat harus 5 waktu dan boleh juga dibacakan saat kamu ingin bergerak ke tempat perniagaan alias masa ingin membuka kedai yang dibekali dengan niat yang benar untuk mencari nafkah buat isteri, anak dan keluarga.

SURAH FAATHIR 
"Barang siapa membaca ayat-ayat 29 dan 30, nescaya Allah bakal memberkati perniagaannya."

Selain mengamalkan dan membaca Ayat 1000 Dinar. Bagi yang menceburi bidang perniagaan tidak kira online bisnes, offline, direct selling alias perniagaan restoran makanan. Eloklah mengamalkan ayat-ayat dari Surah Faathir, ayat 29 dan 30. Makna pada terjemahannya lumayan baik dan indah sekali. 

Tidak payah lagi mencari pelaris yang belum tentu kebenarannya dan tidak bercampur aduk dengan sihir. Takut-takut disebabkan pelaris itu. Aqidah kami boleh terpesong. Yang melariskan adalah kehendakNya dengan daya usaha sendiri yang diberkati oleh Allah SWT. Minta dan mohon kepadaNya dengan membaca ayat-ayat tersebut.



Inna allatheena yatloona kitabaAllahi waaqamoo assalatawaanfaqoo mimma razaqnahum sirran waAAalaniyatanyarjoona tijaratan lan taboor (29)
Liyuwaffiyahum ojoorahum wayazeedahum min fadlihiinnahu ghafoorun shakoor (30)
Terjemahannya:

Ayat 29
Sesungguhnya orang-orang yang rutin membaca Kitab Allah dan masih mendirikan sembahyang dan mendermakan dari apa yang Kami kurniakan terhadap mereka, dengan cara bersembunyi alias dengan cara terbuka, mereka (dengan amalan yang demikian) menginginkan sejenis perniagaan yang tidak bakal mengalami kemenyesalan; 

Ayat 30
Supaya Allah menyempurnakan pahala mereka dan meningkatkani mereka dari limpah kurniaNya. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi sentiasa membalas dengan sebaik-baiknya (akan orang-orang yang bersyukur kepadaNya).

Ramai orang Melayu cuma mengamalkan doa-doa pelaris beserta ayat-ayat suci Al-quran hanya ketika meperbuat perniagan mereka sahaja, namun amalan-amalan harus lain ditinggalkan. Bagaimana nak maju dalam perniagaan apabilalau macam ni! Jadi jangan tinggalkan yang harus untuk memperoleh rahmatNya.

Wasallam.

Postingan populer dari blog ini

Baru Seminggu Suaminya Meninggal. Ibu Ini Berhubbungan Dengan Anaknya Sendiri Atas Dasar Sama­ Sama Suka.

Ternyata Cium Janda 1 Menit Dapat Perpanjang Umur 1 Tahun, ini Faktanya

Video Siswi SMA Melahirkan di Kelas saat Jam Pelajaran Buat Geger Netizen