SUBHANALLAH ....!!! PARA ORANG TUA WASPADALAH !!! BACA INI !! AKIBAT ORANG YANG TIDAK DI KENAL MENGGENDONG ANAKNYA, LIHAT APA YANG TERJADI PADA BAYI INI..

Ini kisah benar, kejadian baru berlaku sebentar semalam. Saya hingga di kampung dalam jam 6 petang semalam. Anak saya yang berumur 3 bulan elok saja disambut oleh atok dan neneknya. Ceria, ketawa, bermain bersama-sama.



Selepas saja berakhir mandi, saya pakaikan baju, hinggalah datang seorang makcik ini ke rumah kami. Tiba-tiba saja dirinya pun masuk ke bilik, tengok anak saya yang tersengih saja tengok makcik ini. Anak dah pandai minta dukung. Makcik pun pun sukalah, semakin dukung anak dan bawa ke ruang tamu.

Berbagai minit kemudian, anak saya menangis tidak berhenti-henti. Saya pujuk, tidak layan karena saya tahu anak saya bila dipujuk bakal berhenti menangis. Namun ini tidak, saya semakin suruh suami azan. Tetap juga menangis tidak henti-henti. Saya bacakan surah-surah pun tidak sukses. Hinggalah kita sekeluarga menjadi panik

Semakin tengok jam, jam 7 malam.
Semakin cakap pada nenek, maghrib tadi makcik ini datang. Entah-entah ada
benda.
Puas atok dan nenek dan suami pujuk ke depan belakang rumah, tetap sama.
Semakin suami saya ajak berangkat dari rumah itu.
"Dah! Jom keluar dari rumah ini!"

Saya ketakutan karena dah maghrib. Suami paksa juga keluar dari rumah. Dengan apa yang pernah dicapai, dengan berkaki ayamnya, kita semakin masuk kereta dan berangkat ke rumah mak saya di kampung sebelah.

Dalam perjalanan, kita baca ayatul qursi sekuat-kuat hati bersama-sama. Saya hembus umbun-umbun, ulang hingga anak berhenti menangis.

"Pergi kau!!" saya jerit dengan kuat.
Semakin anak saya teresak-esak, tersedu-sedu dan semakin tidur. Hingga di rumah mak, saya menangis dan ceritakan apa yang sudah berlaku.

Mak suruh saya beringat, anak kecil jangan diberi orang sentuh masa datang maghrib. Namun sebelum ini saya rutin peka mengenai faktor ini khususnyanya suami balik kerja malam. Tapi tadi, tidak tahu mengapa saya boleh terlupa. Pengajaran untuk semua. Berhati-hatilah Ya.

Postingan populer dari blog ini

Baru Seminggu Suaminya Meninggal. Ibu Ini Berhubbungan Dengan Anaknya Sendiri Atas Dasar Sama­ Sama Suka.

Ternyata Cium Janda 1 Menit Dapat Perpanjang Umur 1 Tahun, ini Faktanya

Video Siswi SMA Melahirkan di Kelas saat Jam Pelajaran Buat Geger Netizen